امیرعلی فهیمی (کارشناس رسمی دادگستری )-حسابداری وحسابرسی

ساخت وبلاگ

مرکز آمار ایران، متوسط هزینه و درآمد سالانه یک خانوار شهری و روستایی در سال ۹۲ را اعلام کرد که براساس آن، متوسط هزینه ماهانه خانوار شهری حدود یک میلیون و ۷۱۷ هزار تومان و درآمد خانوار شهری حدود یک میلیون و ۷۰۳ هزار تومان شده است.

به گزارش مهر، طرح آمارگیری هزینه و درآمد خانوار با قدمتی ۵۰ ساله از مهمترین طرح های آماری مرکز آمار ایران است. هدف کلی این طرح، برآورد متوسط هزینه‌ها و درآمد یک خانوار شهری و یک خانوار روستایی در سطح کشور و استان ها است. در سال ۱۳۹۲ تعداد خانوارهای آمارگیری شده در این طرح ۱۸۶۷۸ خانوار نمونه در نقاط شهری و ۱۹۲۲۸ خانوار نمونه در نقاط روستایی کشور است.

نگاهی به اهم نتایج طرح در سال ۱۳۹۲ در مناطق شهری و روستایی نشان می دهد که متوسط کل هزینه خالص سالانه یک خانوار شهری ۲۰۶ میلیون و ۳۴ هزار ریال بوده است که نسبت به رقم مشابه در سال قبل ۲۵٫۴ درصد افزایش نشان می دهد.

از کل هزینه سالانه خانوار شهری ۵۴ میلیون و ۹۳۴ هزار ریال با سهم ۲۶٫۷ درصد مربوط به هزینه های خوراکی و دخانی و ۱۵۱ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال با سهم ۷۳٫۳ درصد مربوط به هزینه های غیرخوراکی بوده است. در بین هزینه های خوراکی و دخانی، بیشترین سهم با ۲۱٫۹ درصد مربوط به هزینه ی گوشت و در بین هزینه های غیرخوراکی بیشترین سهم با ۴۵٫۲ درصد مربوط به مسکن بوده است.

گزارش مرکز آمار ایران حاکی از آن است که متوسط درآمد اظهار شده سالانه یک خانوار شهری ۲۰۴ میلیون و ۴۱۰ هزار ریال بوده است که نسبت به سال قبل، ۲۲٫۲ درصد افزایش داشته است.

منابع تامین درآمد خانوارهای شهری نشان می دهد که ۲۹٫۹ درصد درآمد از مشاغل مزد و حقوق بگیری، ۱۶٫۶ درصد از مشاغل آزاد کشاورزی و غیرکشاورزی و ۵۳٫۵ درصد از محل درآمدهای متفرقه خانوار تامین شده است.

در همین حال، متوسط کل هزینه خالص سالانه یک خانوار روستایی ۱۲۹ میلیون و ۶۱۰ هزار ریال بوده است که نسبت به سال قبل ۱۹٫۸ درصد افزایش نشان می دهد.

از کل هزینه سالانه خانوار روستایی ۵۶ میلیون و ۱۰۳ هزار ریال با سهم ۴۳٫۳ درصد مربوط به هزینه های خوراکی و دخانی و ۷۳ میلیون و ۵۰۷ هزار ریال با سهم ۵۶٫۷ درصد مربوط به هزینه های غیرخوراکی بوده است.در بین هزینه های خوراکی و دخانی، بیشترین سهم با ۲۴٫۸ درصد مربوط به هزینه ی آرد، رشته، غلات، نان و فرآورده های آن و در بین هزینه های غیرخوراکی، بیشترین سهم با ۲۷٫۷ درصد مربوط به مسکن بوده است.

متوسط درآمد اظهار شده سالانه یک خانوار روستایی ۱۲۰ میلیون و ۹۵۵ هزار ریال بوده که نسبت به سال قبل، ۱۹٫۴ درصد، افزایش داشته است.

منابع تامین درآمد خانوارهای روستایی نشان می دهد که ۲۷٫۴ درصد از مشاغل مزد و حقوق بگیری، ۲۹٫۳ درصد از مشاغل آزاد کشاورزی و غیرکشاورزی و ۴۳٫۳ درصد از محل درآمدهای متفرقه خانوار تامین شده است.

براساس نتایج طرح آمارگیری هزینه و درآمد خانوار سال ۱۳۹۲، ضریب جینی در مناطق شهری ۰٫۳۵۱۳، در مناطق روستایی ۰٫۳۲۴۳ و در کل کشور ۰٫۳۶۵۰ است.

 

امیرعلی فهیمی (کارشناس رسمی دادگستری )-حسابداری وحسابرسی...
ما را در سایت امیرعلی فهیمی (کارشناس رسمی دادگستری )-حسابداری وحسابرسی دنبال می کنید

برچسب : متوسط درآمدوهزینه,خانوارها, نویسنده : امیرعلی فهیمی fahimi105 بازدید : 1031 تاريخ : دوشنبه 23 تير 1393 ساعت: 22:53

عباس وفادار
حسابدار رسمی، کارشناس رسمی دادگستری و مدرس دانشگاه

با لازم‌الاجرا شدن استاندارد حسابداری تجدید نظر شده شماره ۱۵ با عنوان سرمایه‌گذاری‌ها، شرکت‌های سرمایه‌گذاری و سایر شرکت‌ها موظف می‌شوند در پایان هر سال، سود ناشی از افزایش ارزش در سرمایه‌گذاری‌های سریع‌المعامله خود را شناسایی کنند.

امیرعلی فهیمی (کارشناس رسمی دادگستری )-حسابداری وحسابرسی...
ما را در سایت امیرعلی فهیمی (کارشناس رسمی دادگستری )-حسابداری وحسابرسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : امیرعلی فهیمی fahimi105 بازدید : 812 تاريخ : دوشنبه 23 تير 1393 ساعت: 22:49

اطلاعیه

نظر به اینکه طبق مصوبه کارگروه انتخاب حسابرس برای شرکتهای دولتی، انتخاب حسابرس بر اساس میانگین امتیازات کنترل‌کیفیت کار و کنترل وضعیت مؤسسات حسابرسی در سال ۱۳۹۲ که در تارنمای جامعه حسابداران رسمی قرار می‌گیرد، صورت خواهد گرفت، لذا به منظور حصول اطمینان از تناسب کارهای حسابرسی ارجاعی به مؤسسات حسابرسی با ظرفیت واقعی آنان (شامل وضعیت کلـّی موسسه، تعداد شرکا، تعداد کارکنان، ترکیب کارکنان و …) ضرورت دارد، مؤسسات حسابرسی که به‌ عنوان حسابرس شرکتهای فوق‌الذکر (پیوست شماره ۱ اطلاعیه مورخ ۲۲/۴/۱۳۹۳ جامعه حسابداران رسمی ایران) انتخاب می‌شوند اطلاعات زیر را حسب مورد در اسرع وقت به جامعه ارسال نمایند:

 

۱- صورتجلسه مجمع عمومی صاحبان سهام در خصوص انتخاب حسابرس و بازرس قانونی شرکت، در سال ۱۳۹۳٫

۲- برآورد بودجه ساعتی کار حسابرسی ارجاع شده، به تفکیک سرفصل‌ها و موضوعات رسیدگی و رده‌های مختلف.

۳- قرارداد حسابرسی منعقده با واحد مورد رسیدگی.

۴- گزارش حسابرس و بازرس قانونی.

ضمناً به اطلاع می‌رساند کارهای انجام شده در روال عادی عملیات جامعه از نظر کیفیت کار مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

جامعه حسابداران رسمی ایران

 

امیرعلی فهیمی (کارشناس رسمی دادگستری )-حسابداری وحسابرسی...
ما را در سایت امیرعلی فهیمی (کارشناس رسمی دادگستری )-حسابداری وحسابرسی دنبال می کنید

برچسب : نحوه انتخاب حسابرس مستقل, نویسنده : امیرعلی فهیمی fahimi105 بازدید : 884 تاريخ : دوشنبه 23 تير 1393 ساعت: 22:46

انواع مالیات در ایران کدامند؟

احتمالا شما هم تا به حال خواسته‌اید تا ملکتان را منتقل کنید یا شرکتتان را منحل و یا واحد اداری استیجاری خود را به مالک آن تحویل دهید. تمامی این اقدامات و ده‌ها تغییر و تحول دیگر که آثاری حقوقی برای آن متصور است یک سرفصل مشترک دارند و آن خلاصه می‌شود به «مراجعه به اداره مالیات»؛ رفت و آمد به اداره‌ای که اگر تجربه کرده باشید می‌دانید که روزها ادامه خواهد داشت.

 

امیرعلی فهیمی (کارشناس رسمی دادگستری )-حسابداری وحسابرسی...
ما را در سایت امیرعلی فهیمی (کارشناس رسمی دادگستری )-حسابداری وحسابرسی دنبال می کنید

برچسب : انواع مالیات, نویسنده : امیرعلی فهیمی fahimi105 بازدید : 956 تاريخ : دوشنبه 9 تير 1393 ساعت: 11:34

ورشکستگی‌ چیست ؟

در ادبیات مالی واژه‌های غیرمتمایزی برای ورشکستگی وجود دارد.
برخی از این واژه‌ها عبارتند از:وضع نامطلوب مالی۱، شکست۲، عدم موفقیت واحدتجاری، وخامت، ورشکستگی۳، عدم قدرت پرداخت دیون۴ و غیره.
در فرهنگ و بستر« شکست» چنین تعریف شده است: “توصیف یا حقیقتِ نداشتن یا عدم کفایت وجوه در کوتاهمدت”.
البته همه واحدهای تجاری برای دستیابی به موفقیت،برنامه‌ریزی می‌کنند و عملیات خود را به سمت برنامه‌های خود راهبری می‌نمایند اما برخی از آنها برای دستیابی به این هدف دست به عملیات ریسک‌آور و خطرناکی می‌زنند که به ورشکستگی منتهی می‌گردد.
این جنبه غیرمنتظره بودن ورشکستگی است که آن را خطرناک‌تر می‌سازد. به هر حال همه واحدهای تجاری که تداوم فعالیت ندارند ورشکسته تلقی نمی‌شوند، زیرا برخی از آنها با وجودعدم تداوم فعالیت به اهداف خود دست یافته‌اند.
“واحدهای تجاری که عملیات خود را به علت واگذاری یا ورشکستگی یا توقف انجام عملیا ت جاری با زیان توسط بستانکاران، متوقف نمایند”

امیرعلی فهیمی (کارشناس رسمی دادگستری )-حسابداری وحسابرسی...
ما را در سایت امیرعلی فهیمی (کارشناس رسمی دادگستری )-حسابداری وحسابرسی دنبال می کنید

برچسب : ورشکستگی, نویسنده : امیرعلی فهیمی fahimi105 بازدید : 845 تاريخ : جمعه 6 تير 1393 ساعت: 20:07

بارزترين ويژگي بازار سرمايه، شفافيت است و اين خصلت بازار سرمايه از دريچه حسابداري و حسابرسي قابل دستيابي است. حرفه حسابداري در كشور ما به دليل ساختار متفاوت اقتصادي در دوره‌هاي مختلف همواره با چالش‌هاي متعددي روبه‌رو بوده است.

در بررسي وضعيت اين حرفه و چالش‌هاي آن با يكي از حسابداران رسمي به گفت‌وگو نشسته‌ايم. از ديدگاه «كاظم وادي زاده» نبود بستر لازم براي پياده‌سازي استانداردهاي بين‌المللي حسابداري و تفسيرهاي گوناگون از استانداردهاي داخلي و نداشتن امنيت شغلي كه استقلال حسابرسان را زير سوال مي‌برد از مهم‌ترين چالش‌هاي اين حرفه به شمار مي‌رود.

حسابرسي چيست و وظيفه اصلي حسابرسان شامل چه مواردي است؟

امیرعلی فهیمی (کارشناس رسمی دادگستری )-حسابداری وحسابرسی...
ما را در سایت امیرعلی فهیمی (کارشناس رسمی دادگستری )-حسابداری وحسابرسی دنبال می کنید

برچسب : چالشهای حسابرسی, نویسنده : امیرعلی فهیمی fahimi105 بازدید : 810 تاريخ : جمعه 6 تير 1393 ساعت: 19:50

نظر سنجی

تاچه میزان از محتوای سایت راضی هستید؟

خبرنامه